ov estafette - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu ov estafette - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu

ov estafette

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

21 Augustus 2015 | Thailand, Koh Tao


We hebben tickets gekocht om naar een ander eiland te gaan, aan de andere kant van het land, Koh tao. Om half vijf worden we naar de pier gebracht met zo'n lawaaierig bootje en daarna opgepikt door een klein busje omvervolgens met een grote bus naar de speedboot gebracht te worden, een soort vervoersmiddelen estafette lijkt het wel..
Daar aangekomen blijkt het dat er meer touristen zijn, ik vroeg me al af waar ze waren, hier dus. We huren een scootertje want dat is hier erg handig, wel goed uitkijken voor zand, hobbels en gaten want je hebt zo een koh tao tattoo te pakken (dat is een schaafwond door een val met een scooter) en die wil je niet.
's Avonds maar eens aan het strand gaan kijken, overal zijn gezellige lounge barretjes met fatboys en hangmatten om op te chillen terwijl we vermaakt worden door mannen die met vuur spelen, en voordat we het weten staan we zelf ook met een draaiende vuurbal in onze handen. Toch leuk om een keer gedaan te hebben.
De volgende dag word ik om half tien opgehaald om al snorkelend de onderwater wereld te ontdekken. We varen een rondje om het eiland en worden er bij vier plekken uit gezet om een half uurtje te snorkelen. De onderwater wereld heeft altijd iets magisch vind ik, de vissen hebben bijzondere kleuren die door de natuur gemaakt zijn, bijna surrealistisch. Door mijn eerdere snorkel ervaringen, kom ik tot de conclusie dat ik mooiere plekken heb gezien, luxe probleempje denk ik. Ondanks dat ik in het water een shirt gedragen heb ben ik toch erg verbrand, kan je nagaan hoe krachtig de zon is.
Na een chill zonnig dagje ontmoeten Ineke en ik bij een koffie tentje, gewoon old school afspreken zonder telefoon en dan maar hopen dat het goed gaat, dat heeft wel iets.
We hebben horen zeggen over de highbar, de bar ligt, wat de naam al doet vermoeden, erg hoog, met uitzicht op de zee, de zonsondergang is dan ook erg mooi, daar kan ik geen genoeg van krijgen.
Omdat ons bungelowtje goed heet is, en we dus niet zo goed slapen, besluiten we toch maar ergens anders heen te gaan. We zoeken het in het rustigere gedeelte want partyen hoeft van mij niet iedere avond:-P. Om de hoek bij het nieuwe hotel wordt yoga gegeven, hoewel ik mijn twijfels heb of het wel wat voor mij is besluit ik het toch maar te doen, en het viel me niks tegen, allemaal aparte poses aannemen die net niet comfortabel zijn terwijl het zweet van je lijf gutst omdat het zo heet is, in Nederland noemen ze dat bikram yoga (yoga in een ruimte van veertig graden) , in Thailand is dit "normale" yoga. Zoals ik het nu vertel lijkt het alsof ik er niks aan vond, dat is zeker niet helemaal waar, ik ben zelfs nog een keer geweest, ik vond het gewoon heel fijn om weereens spierpijn te hebben want dat was het gevolg van anderhalf uur in de knoop te hebben gelegen. De rest van de dag vullen we met snorkelen, zwemmen, slapen, beachballen, lezen, eten enz. net vakantie.
's Avonds in de rastabar aan het strand talloze potjes djenga (spelletje met blokjes) daarna nog even naar onze nieuwe favoriet de highbar, altijd weer gezellig, je krijgt er een beetje een boomhut gevoel van.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

this is the end

24 Augustus 2015

op sleeptouw

22 Augustus 2015

bye bye Koh Tao

21 Augustus 2015

aw leuk nou leuk

21 Augustus 2015

ov estafette
Miriam

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3661

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: