op sleeptouw - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu op sleeptouw - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu

op sleeptouw

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

24 Augustus 2015 | Thailand, Ko Chang Tai

Na het verstrijken van heel wat uren en verwisselen van een half dozijn aan voertuigen kom ik om 18 uur aan op de plaats van bestemming. Oases, een hotel met bungalowtjes waar je een aardig eindje voor moet klimmen. Gelukkig hebben ze nog een huisje voor me voor de komende twee nachten, daarna zien weg wel weer.
Het zijn gezellige bungelowtjes met rieten daken en een douch zonder dak, je kijkt laat maar zeggen recht de jungel in, ik kreeg dan ook gezelschap tijdens het douchen van een gigantische spin, gelukkig zei mijn moeder vroeger altijd: spinnen zijn goeie jongens dus niks aan het handje. Na het ontbijt ga ik naar mama motorbike waar ik een scootertje huur zodat ik me gemakkelijk en goedkoop (natuurlijk!) over het eiland kan verplaatsen. Al snel voel ik me een met de scooter zoals ik me een met mijn fiets voel in Nederland, maar voordat ik te overmoedig word zie ik alweer twee toeristes in de berm liggen die me zojuist met hoge snelheid zijn gepasseerd, ik hou het dus mooi bij een slakkengangetje, geen haast het is tenslotte vakantie. Al genietend van het mooie uitzicht, links een blauwe zee en rechts de jungel rijd ik van dorpje naar dorpje, en als ik iets zie waar ik wil stoppen, bijvoorbeeld voor een kingcoconut (i like) doe ik dat. Een heerlijk gevoel van vrijheid. Na een poosje begint het tankje aardig leeg te raken dus tijd om er wat benzine in te gooien. Het grappige is dat ik me al de hele tijd afvroeg waarom ze etiketloze sterke drank verkochten aan de kant van de weg, en wat het precies voor drank was, nou ja het antwoord is dus: benzine! Tenminste dat hopen we dan maar want op een whiskietje zal hij niet rijden. Met een trechter giet een vrouwtje twee flessen leeg en i am good to go! Onderweg pik ik wat street food op om bij lonely beach op te eten en naar de zonsondergang te kijken.
Later die avond ga ik naar de bananaleafbar, die was me aangeraden, omdat het laagseizoen is is het enorm uitgestorven ik ben eigenlijk gewoon de enige in de bar. Ik klets wat met de eigenaar en laat me verleiden erover na te denken om een traditionele tattoeage te nemen, en eerlijk gezegd staat het idee me wel aan, een kleintje achterop mijn been met een tekst in het Thais als blijvende herinnering.
De volgende dag is het tijd voor een kajak/snorkeltripje. Ik word om half negen opgehaald bij het hotel waarna we rijden naar de pier. Op de boot worden er zeeziekte pilletjes aangeboden maar omdat de zee erg kalm lijkt sla ik deze af, al snel wordt duidelijk dat ze ze niet voor niks uitdelen, ik herbeleef het schommelschip van de efteling van zo'n tien jaar geleden, met als enige verschil dat ik nu wel alles binnenhou, dat geld niet voor iedereen overigens. Waar ik achter ben gekomen tijdens deze vakantie is dat 80% van de Chinezen niet kan zwemmen en aangezien 80% van iedereen aan boord Chinees is was de benaning een beetje onder bezet om ze water te laten dus word ik gestrikt om drie Chinese kinderen op sleeptouw te nemen in ruil voor de entree voor het national park, wat een eiland is, had het ook voor niks gedaan maar vond het wel een aardig gebaar. Ik blijk de enige te zijn die interesse heeft in kajakken, die overigens snel verdwijnt als blijkt dat er heel veel zijwind staat en ik dus met moeite de goede kant op ga, nou ja in ieder geval geprobeerd. Toen ik naar boven keek zag ik iets wat ik nog nooit had gezien, de zon had namelijk een regenboog halo, dit komt door de reflektie van de kristallen die daar in de lucht zitten, het zag er mooi uit.
's Avonds weer lekker gescooterd naar een marktje wat ik had gezien en dan lekker slapen want de volgende dag word ik om acht uur opgehaald voor een jungeltrekking...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Chang Tai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

this is the end

24 Augustus 2015

op sleeptouw

22 Augustus 2015

bye bye Koh Tao

21 Augustus 2015

aw leuk nou leuk

21 Augustus 2015

ov estafette
Miriam

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 3656

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: