Verder de wildernis in - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu Verder de wildernis in - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu

Verder de wildernis in

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

11 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Met een nog iets stijvere nek word ik wakker van de kraaiende hanen, de Thaise dag is begonnen! Nou wij nog.. Bij het ontbijt is er koffie, ananas en een scrambled egg, goed eten want we moeten nog even.
Vandaag zijn er tien afvallers want die gaan een dagje olifantjes knuffelen dus blijven we met zijn zessen over. Louis die normaal heel druk en gezellig is, is nu een beetje stilletjes, hij heeft een gigantische kater van de rijst whisky! En die moet je dan door de jungel leiden! Om het half uur gaat hij op een steen zitten en zegd vervolgens, you need te rest, it's important. Leuk geprobeerd Louis;-). De tocht is prachtig, en de paadjes zijn iets moeilijker te bewandelen dan gister, met een klein cluppie gaat het allemaal net iets voorspoediger.
We lopen weer door een klein dorpje van hutjes op palen, Louis wijst er eentje aan en zegt dat het de bank is, iedere familie doneerd daar drie kilo rijst per jaar zodat ze een appeltje voor de dorst hebben als er crisis is.
We lunchen bij rijstvelden, Louis had geen tijd meer om te koken omdat hij vanwege zijn kater wat laat opstond, het zijn droge noodles geworden, opgepept met een beetje soja en chilipepers is het prima:-). Er komt een oud mannetje met een instrument van een kokosnoot en twee snaren onze entertainment verzorgen.
We slapen vanavond bij een waterval, na drie uurtjes lopen en zweten, want het is goed warm, komen we daar aan, het eerste wat we dus doen is lekker afkoelen in het water. Er is geen douch, dat doe je onder de waterval, geweldig toch!
Na het eten begint het ineens snoeihard te regenen, maar ook echt hard, de waterval wordt ineens twee keer zo groot, de eettafel staat gelukkig onder een dak dus het heeft wel wat eigenlijk.
Als het droog is bouwen we weer een kamvuur, je zou denken dat dat niet kan na zo'n heftige regenbui, nou scouts (daar ben ik mee op pad) kunnen nog een kamvuur maken op water volgens mij.
Louis adviseerd ons onze schoenen hoog neer te leggen in verband met schorpioenen, oh ja we zitten niet in de Ardennen..

De volgende dag trekken we na het ontbijt verder de jungel door, gelukkig heeft Louis ook weer goede zin. We horen constant het geluid van krekels, ze klinken een beetje als cirkel zagen, bizar dat zo'n klein beest zoveel lawaai kan maken. Onderweg komen we langs een boom die ongeveer 100 meter hoog is, er is een smal houten laddertje in gemaakt die loopt tot aan de top, Louis verteld dat daar bijen zitten en dat een imker een keer per jaar met een vuurkorfje naar boven gaat om de bijen eruit te roken zodat hij de honing kan pakken, de beste man is niet gezekerd, spannende baan dus.
We lopen door tot aan de lunch en daarna staat er bamboe raften op het programm. Bij raften denk ik meteen aan een wild stomende rivier, en omslaan enz maar niks is minder waar, we zitten/liggen met zijn drieen op een vlot gemaakt van bamboe. Terwijl onze kapitein, die voorop staat, het vlot in goede banen leid liggen wij keihard te chillen in de zon. De omgeving is weer prachtig, onderweg zien we hagedissen, slangen, olifanten en dat de riool van de wc ook op deze rivier uitkomt, tja je kunt niet alles hebben.
Na dit avontuur zijn we allemaal enorm toe aan een echte douch, dat kan het hotel waar we de komende dagen gaan verblijven. Na het eten lopen we een rondje over de night market besluiten we om te kijken hoe het nachtleven van Chiang mai is. Na drie uur lang van hot naar her te zijn gereden komen we erachter dat alles om twaalf uur dicht is, dit heeft te maken met een avondklok die is ingesteld nadat er vorig jaar rellen waren rondom de verkiezingen.
We hebben het in ieder geval geprobeerd. Opweg naar het hotel zien we mensen buiten zitten, we vragen of we een drankje kunnen kopen maar we besluiten erbij te gaan zitten. Het is uiteindelijk best gezellig, zo zie je maar, je hebt geen grote nachtclub nodig om het gezellig te hebben;-). Om half 3 komt de politie langs en maakt er een einde aan. Tijd om terug te gaan en te slapen in een echt bed..