Thailand express - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu Thailand express - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu

Thailand express

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

11 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Ineke en ik willen naar de kust nu dus we besluiten even te gaan kijken wat de opties zijn. Om er te komen moeten we eerst naar Bankok en dan naar Krabi. We kiezen voor een treinreis naar bangkok van 16 uur en daarna een uurtje vliegen. De trein rijd 's nachts dus we verliezen geen dag. We besluiten derde klas te boeken, dat spaard geld uit:-P. Het beloofd een avontuur te worden, met mooi uitzicht.
'S middags besluiten een massage te nemen, een Thaise wel te verstaan, dat is zo'n stevige massage waarbij ze aan je armen en benen trekken tot dat ze kraken, dat klinkt als martelen en dat is het misschien ook maar het leek me wel goed om, na al die matige nachten op minder goeie bedden, mijn hoofd en lichaam weer in een lijn te krijgen en dit schijnt de manier. Een uurtje later en een ervaring rijker stap ik ontspannen weer naar buiten, het was zeker geen marteling en ik voel me een stuk soepeler, na die treinreis neem ik er weer eentje, dat zal wel nodig zijn!
Het is de laatste avond van Erwin in Thailand dus besluiten we, deze keer wat vroeger, te kijken of er wat te beleven valt, we komen op een pleintje met allemaal barretjes, het ziet er gezellig uit. Thailand staat bekend om zijn buckets, dat is een klein emmertje gevuld met een mix van redbull, vodka en nog wat dingen, dus bestellen we die. Kan die mooi van mijn bucketlist:-P.
De volgende dag vertrekt onze trein half vier 's middags, we eten wat bij het station en we nemen nog een fried rice mee voor in de trein. In de trein aangekomen is het duidelijk dat dit geen veel voorkomende manier van reizen voor toeristen, we zijn praktisch de enige. Ik snap ook wel waarom, de bankjes die in Nederland geschikt zijn voor twee personen worden hier gebruikt voor drie personen, gelukkig zijn er veel banken leeg en kunnen Ineke en ik ieder een eigen drie persoonsbank claimen. Buiten veranderd het landschap van staat naar bergen en rijstvelden, dat is weer eens wat anders dan weilanden en koeien wat ik normaal zie als ik in de trein zit. Om zes uur stopt de trein en klinkt het volkslied, iedereen gaat staan. Dit doen ze voor de koning, iedereen in Thailand is erg koningsgezind, dat wil zeggen daar worden ze toe verplicht anders riskeren ze een gevangenisstraf.
Om half elf fabriceren we, als echt avonturiers, een bedje van de twee banken en onze backpacks. In de coupe stikt het van de insecten; muggen, motten, libelles en kakkerlakken zijn allemaal bij de prijs inbegrepen. Om ons heen allemaal Thaise mensen die in lotus houding aan het slapen, en ze zien eruit alsof het nog comfortabel voor ze is ook, respect.
Om 5:15 worden we waker, licht verbaasd over hoe uitgerust we zijn. Om half zes komen we aan in Bangkok en om half 10 vliegen, nog een paar uurtjes te overbruggen dus.

ps alle foto's staan in hoofstuk Abu Dabhi.

  • 12 Augustus 2015 - 17:03

    TdK:

    Het is toch gelukt je blog te openen. Een heel verhaal.
    Leuk avontuur hoor.
    Maar wordt je in de jungle niet opgevreten door muggen e.d?
    Dat lijkt mij heel rottig.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier nog verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

this is the end

24 Augustus 2015

op sleeptouw

22 Augustus 2015

bye bye Koh Tao

21 Augustus 2015

aw leuk nou leuk

21 Augustus 2015

ov estafette
Miriam

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 3671

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: