welcome to the jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu welcome to the jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miriam - WaarBenJij.nu

welcome to the jungle

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

09 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na een uurtje schudden en shaken in de pick up komen halverwege de berg aan op een plek waar we olifant gaan rijden, eerlijk gezegd heb ik er een beetje mijn twijfels over of ik dit wel wil,die beestjes lopen alleen maar rondjes de hele dag, wat is hier leuk aan! Gelukkig denkt iedereen er zo over dus vervolgen we de reis naar de plek waar we worden losgelaten in de wildernis..
Over de omgeving kan ik niet veel vertellen, het is prachtig, mooie bomen en planten en leuke slingerpaadjes die door water zijn ontstaan, hier word ik nou blij van:-). We worden begeleid door onze gids Louis ( hij heet waarschijnlijk chan ho kai so jang maar dat is niet te onthouden), hij weet te weg en dat is maar goed ook want je kunt hier hopeloos verdwalen. Elke route is eazy peazy, eazy peazy only down hill, volgens Louis. Al vrij snel kwamen we erachter dat zijn opvattingen voor eazy en downhill toch anders zijn dan die van ons;). Gelukkig ben ik natuurlijk topfit;p. Na 2,5 uur slingeren klimmen en dalen komen we aan bij een waterval waar we lunch krijgen, gebakken rijst in een bananen blad, helemaal jungle style.
Onderweg verteld Louis allemaal dingen over de natuur, zo zijn er de magic mushrooms, die zijn hartstikke giftig, wat je kunt zien omdat ze niet zijn aangevreten door insecten, maar als je ze kookt met rijst erbij absorbeerd de rist het gif, de rijst gaat hierdoor drijven. Het is paddenstoelen seizoen, dat is te zien want ze groeien overal. Ze zien eruit als koraal en ander onderwater leven.
Na twee uurtjes hiken komen we aan bij the village, een klein dorpje van huisjes op palen van bamboe en riet. We slapen met zijn allen in een van de houten huisjes. Er wordt gekookt op een kamvuurtje en de douche is niet meer dan een potje aan het plafon met gaten erin, het is primifief maar ik vind het fantastisch! Mooi hoe vindingrijk en creatief de mensen hier in the middle of knowhere zijn.
Louis toverd met dat ene vuurtje drie super lekkere curries op tafel, dat gaat er wel in na zo'n lange intensieve dag.
Na het eten komen de kinderen van het plaatselijke schooltje hun repetoir aan kinderliedjes ten gehore brengen, de school bestaat uit 25 kinderen van 4 tot14 jaar en twee leraren. Ze hebben er duidelijk lol in want ze moeten overal om lachen, heel schattig.
Louis speelt nog een liedje en daarna is het voor mij mooi geweest, tijd om wat energie bij te vullen..

• 10 Augustus 2015 - 23:20

Ruth:

Heerlijk om zo een beetje op te hoogte te blijven van je belevenissen deerne! Klinkt als waanzinnig toffe ervaring daar in de jungle :) Veel plezier nog en de groeten aan chan ho kai so jang!
    xxx